Zmiana nazwy prawnej: w zwiฤ
zku z zakoลczeniem transakcji pomiฤdzy Whirlpool Corporation i Arรงelik A.ล, majฤ
cej na celu utworzenie nowego podmiotu na poziomie europejskim (o nazwie Beko Europe), Whirlpool Polska Appliances Sp. z o.o. zmieniลa swojฤ
nazwฤ. Wiฤcej informacji na temat nowej nazwy Administratora Danych moลผna znaleลบฤ w naszej zaktualizowanej Informacji o ochronie prywatnoลci.
Podstawa i zakres odpowiedzialnoลci Sprzedawcy wzglฤdem Konsumenta, jeลผeli sprzedany Produkt ma wadฤ fizycznฤ lub prawnฤ (rฤkojmia), sฤ okreลlone w przepisach ustawy Kodeks Cywilny, w szczegรณlnoลci w art. 556 i nastฤpnych Kodeksu Cywilnego.
Produkty oferowane w ramach Sklepu Internetowego sฤ objฤte gwarancjฤ producenta. Szczegรณลowe warunki gwarancji, czas jej trwania oraz zasad kontaktu z podmiotem udzielajฤ cym gwarancji (gwarant) sฤ podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i doลฤ czonej do Produktu.
Sprzedawca obowiฤ zany jest dostarczyฤ Konsumentowi Produkt bez wad.
Reklamacja zwiฤ zana z zakupionym Produktem moลผe zostaฤ zลoลผona przez Konsumenta w szczegรณlnoลci poprzez wypeลnienie formularza na stronie internetowej whirlpool.pl, pisemnie na adres: Dziaล Reklamacji Whirlpool, ul. Dฤ browskiego 216, 93-321 ลรณdลบ lub telefonicznie pod nr 22 244 1000. Zwykle celowe jest dostarczenie Sprzedawcy Produktu razem z reklamacjฤ , w celu umoลผliwienia Sprzedawcy jego zbadania.
Jeลผeli sprzedany Produkt ma wadฤ, Konsument moลผe z uwzglฤdnieniem przepisรณw Kodeksu cywilnego:
a) zลoลผyฤ oลwiadczenie o obniลผeniu Ceny albo odstฤ
pieniu od Umowy Sprzedaลผy, chyba ลผe Sprzedawca niezwลocznie i bez nadmiernych niedogodnoลci dla Konsumenta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadฤ takฤ
usunie. Obniลผona Cena powinna pozostawaฤ w takiej proporcji do Ceny wynikajฤ
cej z umowy, w jakiej wartoลฤ Produktu z wadฤ
pozostaje do wartoลci Produktu bez wady. Konsument nie moลผe odstฤ
piฤ od umowy, jeลผeli wada Produktu jest nieistotna;
b) ลผฤ
daฤ wymiany Produktu na wolny od wad albo usuniฤcia wady. Sprzedawca jest zobowiฤ
zany wymieniฤ wadliwy Produkt na wolny od wad albo usunฤ
ฤ wadฤ w rozsฤ
dnym czasie bez nadmiernych niedogodnoลci dla Konsumenta.
Konsument moลผe zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcฤ usuniฤcia wady ลผฤ daฤ wymiany sprzedanego Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu ลผฤ daฤ usuniฤcia wady, chyba ลผe doprowadzenie Produktu do zgodnoลci z umowฤ w sposรณb wybrany przez Konsumenta jest niemoลผliwe albo wymagaลoby nadmiernych kosztรณw w porรณwnaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcฤ. Przy ocenie nadmiernoลci kosztรณw uwzglฤdnia siฤ wartoลฤ Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a takลผe bierze siฤ pod uwagฤ niedogodnoลci, na jakie naraลผaลby Konsumenta inny sposรณb zaspokojenia.
Sprzedawca zaleca podanie przez Konsumenta w opisie reklamacji: (i) informacji i okolicznoลci dotyczฤ cych przedmiotu reklamacji, w szczegรณlnoลci rodzaju i daty wystฤ pienia wady; (ii) ลผฤ dania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodnoลci z Umowฤ Sprzedaลผy lub oลwiadczenia o obniลผeniu Ceny albo odstฤ pieniu od Umowy Sprzedaลผy; oraz (ii) danych kontaktowych skลadajฤ cego reklamacjฤ โ uลatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcฤ. Wymogi podane w zdaniu poprzednim sฤ jedynie zaleceniem i nie wpลywajฤ na skutecznoลฤ reklamacji zลoลผonych z pominiฤciem przedmiotowego zalecenia.
Sprzedawca ustosunkuje siฤ do reklamacji Konsumenta niezwลocznie, nie pรณลบniej niลผ w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeลผeli Konsument zaลผฤ daล wymiany rzeczy lub usuniฤcia wady albo zลoลผyล oลwiadczenie o obniลผeniu Ceny, okreลlajฤ c kwotฤ, o ktรณrฤ Cena ma byฤ obniลผona, a Sprzedawca nie ustosunkowaล siฤ do tego ลผฤ dania w terminie 14 dni, uwaลผa siฤ, ลผe ลผฤ danie to uznaล za uzasadnione.
W przypadku, gdy do ustosunkowania siฤ przez Sprzedawcฤ do reklamacji Konsumenta lub do wykonania uprawnieล Konsumenta wynikajฤ cych z rฤkojmi niezbฤdne bฤdzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Konsument zobowiฤ zany jest dostarczyฤ Produkt na koszt Sprzedawcy na adres wskazany przez Sprzedawcฤ. Jeลผeli jednak ze wzglฤdu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposรณb jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Konsumenta byลoby niemoลผliwe albo nadmiernie utrudnione, Konsument moลผe zostaฤ poproszony o udostฤpnienie Sprzedawcy, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu w miejscu, w ktรณrym Produkt siฤ znajduje, a dodatkowo moลผe zostaฤ poproszony o udostฤpnienie Sprzedawcy zdjฤฤ Produktu
Sprzedawca odpowiada z tytuลu rฤkojmi, jeลผeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upลywem dwรณch lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi. Roszczenie o usuniฤcie wady lub wymianฤ Produktu na wolny od wad przedawnia siฤ z upลywem roku liczฤ c od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku zakupu Produktu przez Konsumenta โ bieg terminu przedawnienia nie moลผe zakoลczyฤ siฤ przed upลywem terminu, o ktรณrym mowa w zdaniu pierwszym.
Skorzystanie z pozasฤ dowych sposobรณw rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeล ma charakter dobrowolny. Poniลผsze zapisy majฤ charakter informacyjny i nie stanowiฤ zobowiฤ zania Sprzedawcy do skorzystania z pozasฤ dowych sposobรณw rozwiฤ zywania sporรณw. Oลwiadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wziฤcia udziaลu w postฤpowaniu w sprawie pozasฤ dowego rozwiฤ zywania sporรณw konsumenckich skลadane jest przez Sprzedawcฤ na papierze lub innym trwaลym noลniku w przypadku, gdy w nastฤpstwie zลoลผonej przez Konsumenta reklamacji spรณr nie zostaล rozwiฤ zany.
Zasady prowadzenia postฤpowaล w sprawie pozasฤ dowego rozwiฤ zywania sporรณw konsumenckich oraz obowiฤ zki przedsiฤbiorcรณw w tym zakresie okreลlone sฤ odrฤbnie w obowiฤ zujฤ cych przepisach prawa. Szczegรณลowe informacje dotyczฤ ce moลผliwoลci skorzystania Konsumenta z pozasฤ dowych sposobรณw rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeล oraz zasady dostฤpu do tych procedur mogฤ byฤ dostฤpne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzecznikรณw Konsumentรณw, organizacji spoลecznych, do ktรณrych zadaล statutowych naleลผy ochrona Konsumentรณw, Wojewรณdzkich Inspektoratรณw Inspekcji Handlowej, w szczegรณlnoลci rรณwnieลผ pod nastฤpujฤ cym adresem internetowym: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Konsument posiada nastฤpujฤ
ce przykลadowe moลผliwoลci skorzystania z pozasฤ
dowych sposobรณw rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeล:
a) Konsument uprawniony jest do zwrรณcenia siฤ do staลego polubownego sฤ
du konsumenckiego, o ktรณrym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygniฤcie sporu wynikลego z zawartej Umowy Sprzedaลผy;
b) Konsument uprawniony jest do zwrรณcenia siฤ do wojewรณdzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczฤcie postฤpowania mediacyjnego w sprawie pozasฤ
dowego rozwiฤ
zywania sporu miฤdzy Konsumentem, a Sprzedawcฤ
;
c) Konsument moลผe uzyskaฤ bezpลatnฤ
pomoc w sprawie rozstrzygniฤcia sporu miฤdzy Konsumentem a Sprzedawcฤ
, korzystajฤ
c takลผe z bezpลatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentรณw lub organizacji spoลecznej, do ktรณrej zadaล statutowych naleลผy ochrona Konsumentรณw (m.in. Federacja Konsumentรณw);
d) Konsument moลผe zลoลผyฤ skargฤ za poลrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi rรณwnieลผ ลบrรณdลo informacji na temat form pozasฤ
dowego rozstrzygania sporรณw mogฤ
cych powstaฤ pomiฤdzy przedsiฤbiorcami i Konsumentami.